Het is geen geheim dat de shooter Payday 3 van Starbreeze een moeilijke start heeft gehad sinds de lancering twee maanden geleden. Maar sindsdien heeft het ontwikkelingsteam zich gericht op het oplossen van de problemen van de game en heeft nu een update gegeven over de stand van zaken.
In een blogpost van Payday 3 wilde het team de spelers verzekeren van zijn “belangrijkste prioriteit, namelijk de patch die we hebben beloofd naar jullie uit te brengen en ervoor te zorgen dat ons patchproces ons in staat stelt om ze in de toekomst in een gestaag tempo te blijven publiceren.”
In de post gaat Starbreeze verder en erkent dat zijn fanbase misschien moe is om steeds hetzelfde te horen, en om transparant te zijn met zijn community heeft de studio onthuld dat er wordt gewerkt aan het volgende:
- De eerste patch is verstuurd en wordt momenteel getest en gecertificeerd. We hebben een toezegging gedaan aan onze spelers om gelijkheid te behouden tussen alle platforms, dus dit is een belangrijk onderdeel van dat proces.
- De reden waarom het zo lang heeft geduurd om deze eerste patch klaar te krijgen, is erg lang en ingewikkeld, maar de korte versie is dat we kort na de release van de game kritieke fouten ontdekten in ons updatesysteem. Er was een aanzienlijk risico dat de voortgang van de spelers zou worden gewist als we dit niet zouden aanpakken en een solide testomgeving zouden waarborgen.
- We zien veel feedback over het voortgangssysteem. Onze ontwerpers bekijken hoe het systeem kan worden aangepast om zowel het uitdagingssysteem in balans te brengen als infamy-punten aan te bieden voor elke overval, en we zullen binnenkort meer informatie delen over hoe dit eruit zal zien.
- Zodra we consistent patches kunnen leveren, zal het team ook onze plannen voor meer content voor de game uitvoeren. Verwacht nog voor het einde van het jaar gratis contentupdates voor de game, we zullen meer informatie delen over wat deze zullen zijn wanneer we daar zijn.

Sommige problemen waarmee Payday 3 sinds de lancering te maken heeft gehad, bestonden uit meerdere keren offline gaan in één week en serverproblemen, waardoor de game “langzame matchmaking” had.